I have always done the opposite of what I was trained to do... Having little technical background, I became a photographer. Adopting a machine, I do my utmost to make it malfunction. For me, to make a photograph is to make an anti-photograph.
William Klein

vrijdag 18 maart 2016

Het is zover, 24hourproject 2016 gaat van start.

Het is vrijdagmorgen, 18 maart 2016. 
Morgen om 00.00u start het 24hourproject 2016. Vanaf middernacht ga ik #wereldflaneur, samen met mijn buddy Peter #allebaster71, 24 uur lang elk uur een straatfoto nemen in en rond Gent.
Onze foto's, en de foto's van de meer dan 2.500 andere deelnemers wereldwijd worden verzameld op de instagramaccount #24hourproject
Iedereen neemt zijn foto's op 19 maart van 00.00u tot 23.59u, in zijn eigen tijdzone. Daardoor zijn de mensen in Nieuw Zeeland reeds halverwege tegen de tijd dat wij hier starten. Hawaï start het laatst.

Het wordt een uitdaging.
Allereerst een uitdaging om elk uur een foto te hebben. Ik heb nog nooit straatfoto's genomen onder tijdsdruk. Als flaneur laat ik de dingen meestal op me afkomen. Ik ben benieuwd wat dit opgelegd ritme zal geven.
Als de foto genomen is wordt hij meteen gedeeld op de sociale media. Geen tijd om een selectie te maken of voor een volledige nabewerking in Lightroom.

En het wordt uiteraard ook fysiek een uitdaging; de hele tijd aan de slag blijven met hopelijk enkele power-naps tussendoor, het heen en weer stappen tussen de verschillende locaties, het doorsturen van de foto's.
Vermoedelijk zal het gepaard gaan met voldoende koffie en snacks.(alvast bedankt #CaféLabath dat we tijdens de daguren bij jullie mogen crashen)

Ook jullie als lezer kunnen mijn deelname steunen.
Je kan live de foto's zien verschijnen op mijn Instagram #wereldflaneur of op de Facebookpagina van wereldflaneur
(De blog wordt achteraf pas aangevuld omdat dit te omslachtig is om live on the road te doen.)

Iedereen is welkom om ons te steunen door de berichten te delen, en commentaren te posten.
En wie zin heeft om te komen supporteren in Gent is uiteraard meer dan welkom. Stuur maar een PM om af te spreken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten