I have always done the opposite of what I was trained to do... Having little technical background, I became a photographer. Adopting a machine, I do my utmost to make it malfunction. For me, to make a photograph is to make an anti-photograph.
William Klein

donderdag 3 maart 2016

Canon G1X ii

Na vele jaren op stap te gaan met de grote en zware Canon 7D dslr camera ben ik na lang vergelijken overgestapt naar de top-end compact camera van Canon, de G1Xii. Vandaag is het juweeltje geleverd.

De camera is geen pixelbom, maar door zijn 1,5inch sensor krijg je toch topkwaliteit in alle omstandigheden.
Hij beschikt over een (niet verwisselbare) lens met een 35mm equivalent van 24-120 met een diafragma 2.0-3.9
Hij is niet klein, maar toch klein genoeg om in de jaszak te passen en bij elke gelegenheid bij de hand te hebben.

Ik twijfelde lang om te kiezen voor een systeemcamera met verwisselbare lens, zoals bv de Fuji X reeks, maar vond deze toch weer te groot, en bovendien 3x zo duur. 
De Canon lijkt me handiger voor het dagelijks gebruik.
Voor het grote werk ik verder met de 7D.

Ik kan alvast niet wachten tot de batterij opgeladen is en ik aan de slag kan.

 

2 opmerkingen:

  1. Proficiat...ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. interesting... Ik heb zelf de 7D en de Sony alpha600. Laat me weten wat je van de G1X vindt.

    BeantwoordenVerwijderen