I have always done the opposite of what I was trained to do... Having little technical background, I became a photographer. Adopting a machine, I do my utmost to make it malfunction. For me, to make a photograph is to make an anti-photograph.
William Klein

maandag 21 maart 2016

24hourproject2016 zit er op

Het zit er op. En wat een avondtuur is het geweest.

Zoals verwacht is het nemen van één foto per uur geen evidente opdracht. 
Het bedenken van een locatie, het zich ernaartoe verplaatsen, hopen dat de gewenste situatie zich voordoet, foto overzetten op ipad, bewerken en posten,... zorgt ervoor dat er uiteindelijk toch weinig tijd is om te rusten tussendoor.

Het is sowieso helemaal anders dan anders. Normaal ga ik flaneren en zie wat er op me afkomt. Ik neem de tijd om rond te kijken, te kadreren enz. Achteraf kan ik dan rustig (thuis en warm) selecteren en afwerken. Zit er geen geweldig shot tussen, dan gaat alles in de prullenbak. Dat kon hier niet. Er dient een foto te zijn binnen het uur. Geen tijd voor al de rest.
En toch komt het in basis op hetzelfde neer: Zien-Durven-Doen

Eveneens zoals verwacht heeft de grote vermoeidheids-dip uiteindelijk 's namiddags toegeslagen. Maar we lieten ons niet kennen. Tegen de avond ging alles alweer veel beter, ook al was het duidelijk dat inspiratie en concentratie moeilijker werden.

Ik bedank hierbij nogmaals mijn buddy Peter (#allebaster71) om dit avontuur samen tot een goed einde te brengen. We kijken alvast uit naar editie 2017.

Zoals beloofd, en tevens voor de mensen die niet op facebook wereldflaneur of instragram #wereldflaneur gevolgd hebben, breng ik in deze blogpost mijn 24 foto's; telkens met het uur erbij en met een korte uitleg/titel.
Het voordeel is hier dat de foto's beter afgewerkt konden worden in Lightroom. 

Veel kijkplezier met dit uitgebreide overzicht,

Bart



00:45u -> omdat starten met een frietje altijd een goed idee is


01:02u -> used book café waar je ook een spelletje kan spelen


02:26u -> de vlasmarkt is the place to be in de late uurtjes


03:56u -> er zijn ook nog mensen die moeten werken


04:38u -> de stad loopt leeg...


05:35 -> ...en komt weer tot leven


06:00u -> en attendant Godot


07:50u -> vroege vogels vangen meer vis


08:10 -> dagelijks brood


09:57u -> what are you looking at?


10:12u -> een dure emmer


11:17u -> dringend tijd voor een aperitiefje


12:36u -> fast food


13:15u -> tijd voor een koffie


14:00u -> uur 14


15:40 -> Need room for new ideas?


16:07u -> opportunisme


17:09u -> an angel in disguise


18:13u -> hey! ik sta hier hé!


19:00u -> fiets-aanhang met een aanhang-fiets


20:37u -> met m'n lief naar de kermis


21:20 -> ceci n'st pas un éléphant


22:01u -> tegen de deur gelopen


23:02 -> het licht in de duisternis                       tijd om naar huis te gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten