I have always done the opposite of what I was trained to do... Having little technical background, I became a photographer. Adopting a machine, I do my utmost to make it malfunction. For me, to make a photograph is to make an anti-photograph.
William Klein

dinsdag 4 november 2014

En we zijn vertrokken...

Reeds geruime tijd zat ik erover na te denken wat ik met die tientallen foto's die ik neem zou kunnen aanvangen. 
Uiteindelijk staan ze nu gewoon te verstoffen op mijn harde schijf. Ik heb er geen idee van of ze goed zijn, of ze aanspreken, of ze een verhaal vertellen.
Tot ik op het idee kwam voor deze blog.
Ik wil in deze blog graag mijn groei en visie delen, en hoop je daarmee te kunnen boeien.

Ik fotografeer veel verschillende onderwerpen, al dan niet in opdracht, maar mijn grote dada is straatfotografie.
Het doelloos flaneren door de straat en me verwonderen aan mensen en situaties. En daar dan proberen een boeiende foto van te maken. Dat is mijn doel.

Voor veel mensen is straatfotografie echter moeilijk te plaatsen. Wat is dat? Mag dat wel? Wat is daar nu zo speciaal aan? Waarom heb je het over sociale psychologie & zelfkennis bij fotograferen?
Via deze blog wil ik jullie laten kennismaken met mijn straatfotografie. Ik neem me voor om me niet enkel te beperken tot het plaatsen van foto's, maar ook te schrijven over stijlen, grote namen, de wet, enz.

En wie meer wil nodig ik graag uit om eens samen met mij op stap te gaan in een workshop van een middag, dag of weekend en zelf te ervaren hoe dat nu zit met die straatfotografie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten